Sharpeinbailey.blogg.se

Livet med en Shar pei!

VINTERTID

Kategori: Min vardag


Och Bailey har INGA problem än!
Han varken fryser eller vägrar gå vilket är UNDERBART! 
Jag personligen ÄLSKAR snö och äntligen har jag en hund som faktiskt VILL gå längre 
sträckor ute trots snö!

Tror det har med att göra att han väger mer än han någonsin gjort!
Han väger för första gången i sitt liv 22 kg! 
Nu har han hull på kroppen och vill ni veta något kul?
HANS RYNKOR är tillbaka :) 
Dom där fina vecken dom får vid nacken och vid benen när han sitter ner..
Sakta med säkert börjar det korva sig där och JÄKLARS va fint det är :) 

Annars så rullar våran vardag på :) 
Har börjat klickerträna honom och det funkar inomhus men ute... Icke..
Men nu har jag bestämt mig för att det SKA funka.

Han är så fruktansvärt dålig på ögonkontakt och all slags uppmärksamhet ute..
Nosen i backen.. Och så går han.. JÄMT.. Kan stå och ropa HÖGT, stampa, hoppa, tjoa...
Men icke.. Haha.. 
 
Vi var ute idag i skogen och tänkte köra lite spår igen då det gick så bra sist häromdagen.
Men icke.. Han kikade upp mot skogen och lyssnade inte alls.. 

Fick sedan reda på att älgar nyss gått där.. Förklarar ett o annat.
Ni förstår att Bailey är en jäkel på att spåra vilt.. Ja, det och kiss fläckar... Hmm..

Han går ju INTE att ha lös då han drar efter det han fått vittring på ..

Har andra SUPER GODA NYHETER!
Vi ska kanske bli med VALP :) 
En svart hane :)

Ska inte ropa HEJ än då tiken parades den 26/11 .. Vet ej om det är några valpar än
och sen vet vi ju ej om det blir en svart hane.. Men hoppas ju!

Bjuder på en bild som jag tog igår när vi julpyntade! 

Bailey hjälper mer än gärna till med glittret då han ÄLSKAR glitter! 



Nej, ska sova. Praktiserar numera på ett Hunddagis och JAG ÄLSKAR VARJE MINUT UTAV DET! 
Ska spara ihop pengar och gå en kurs så jag blir utbildad i det! 
Detta är ju ABSOLUT något jag vill göra för resten av livet! 

Varma hälsningar från det milda men snöiga Stockholm

Madeleine & Bailey

Kommentarer


Kommentera inlägget här: